Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny - 26 januari 2012 09:46

...men jag måste ju tro att det vänder...


"I wanna stay in love with my soul.."


Av Jenny - 24 januari 2012 19:56

Låter ju som en omöjlig ekvation. Jag som är så tjock, kan ju inte tro på mig själv eller

inse hur viktigt mitt liv är...eller? Trött på att bli uträknad för min utsida, samtidigt som

jag kan förstå att en del kanske tycker synd om mig, är orolig för min hälsa osv osv.

MEN - jag har (på gamla dar) insett att jag har förbaskat mycket att bidra med till världen!

Tro mig, jag är inte så dum att jag inte vet att jag är stor. Inte så att jag hajar till varje

morgon när jag ser mig i spegeln och undrar vem det är med alla dubbelhakorna som

tittar på mig... Det finns självklart baksidor med min vikt. Jag orkar inte röra mig som

om jag vägde 30 kg mindre, jag har svårare att hitta kläder som sitter bra ( i alla fall

över mina stora gazongas!), och jag inser ju att det inte är bra att vara alltför tjock!


Ändå är det så, att när jag mår dåligt - så är det INTE min vikt jag mår dåligt över. Det

kan vara att jag intekänner mig sedd eller hörd av mina vänner/arbetskamrater/make, att ständigt

kämpa med att få pengarna att räcka till och skuldberget bara växer, att det finns så

många barn i världen som har det tufft/vidrigt, att människor tänker så mycket på sig

själva och så lite på de som har mindre (EGOISTER!). Det är sådana saker som gör

mig ledsen, inte att jag är tjock....


Jag är numer rätt så nöjd med att vara JAG. Ibland har jag mina dippar, det vet jag,

och då är inte livet så mycket värt. Men nu har jag kommit så långt att jag mår klart

oftare BRA än jag mår dåligt! Och att sedan inse att det faktiskt är jag själv som

arbetat mig så här långt - vem fasen skulle inte få självförtroende av det??????

Japp, jag kan faktiskt slå mig själv över bröstet ibland och tycka att jag är förbaskat

bra  


Idag har det varit en rätt tuff dag. Har fått tänka mycket på mina val i livet, och att

det ibland gör för ont att ha någon kvar som inte gör en gott. Det är tråkigt, men

samtidigt är mitt mående så otroligt viktigt - inte bara för mig, utan lika mycket för

mina älskade barn och make.   Livet går vidare, och jag mår bra över att det

faktiskt gör det! Ta hand om varandra, ge den du älskar extra kärlek idag. För om

de är något att ha - kommer du få tillbaka av dem.


KÄRLEK till folket!



Ovido - Quiz & Flashcards