Direktlänk till inlägg 13 november 2011

En härlig dag har gått över till en härlig natt

Av Jenny - 13 november 2011 00:04

Lugnet har äntligen sänkt sig. Både make och dotter sover gott. Jag njuter av ensamheten och tystnaden för en stund. Om jag var barn, skulle jag förmodligen gnugga ögonen och vara trött nu - för det är jag. Men jag väljer att vara vaken, för som vuxen, är det skönt med egen tid emellanåt  


Varit med goda vänner ikväll. Ätit gott, druckit gott - ett glas vin för första gången på många år. Jag tänker ofta att jag är så glad över mina vänner. Under en längre period när jag var i sämre skick, kände jag ofta att det mest var jobbigt att vara kring mina vänner. Jag fick en känsla av att de skulle suga ur mig den sista kraften jag hade för att kunna stå på två ben. Ja, visst är det tokigt - men för mig var det verkligt! Började så smått att tänka vilka vänner jag verkligen ville ha kvar i mitt liv - ja rent ut sagt rensa i min bekantskapskrets. Kanske inte för den skull avsluta vänskapen helt, men kanske mer gå över till någon slags...bekantskap... Jag har lärt mig att om jag ska må bra, då måste jag omge mig med människor som får mig att må bra! Det behöver inte vara att jag ska få en massa, utan relationer då vi ger kärlek, omtanke, tid, uppskattning till varandra - åt båda håll! Har sen jag flyttade hit fått sååååå många nya och fina vänner! Känner mig så jäkla glad och tacksam för detta - det är så oerhört spännande att få lära känna nya människor igen. För mig finns det nog mycket plats i hjärtat för både gamla och nya vänner. Och det härligaste är - jag kan verkligen njuta av vara med mina vänner igen!  


Nu är det faktiskt dags att krypa ner i min sköna säng. Jag vill också takkkka livet, som gett mig så myyycket! Natti  på er alla nattugglor, och till er som sover säger jag tyst dröm sött....



 
 
C.N

C.N

13 november 2011 13:31

Hej, jag slumpades in på din sida & eftersom jag också har diagnosen Bipolär kände jag igen mig mycket i saker som du skrivit... Hoppas du får en fin dag. Kram

http://garnoholic.bloggplatsen.se

Jenny

14 november 2011 14:31

Hej! Vad roligt att du skrev när du var inne på min sida. Önskar dig en fin dag också, och skriv gärna igen! Kram från Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards