Alla inlägg den 13 november 2011

Av Jenny - 13 november 2011 00:04

Lugnet har äntligen sänkt sig. Både make och dotter sover gott. Jag njuter av ensamheten och tystnaden för en stund. Om jag var barn, skulle jag förmodligen gnugga ögonen och vara trött nu - för det är jag. Men jag väljer att vara vaken, för som vuxen, är det skönt med egen tid emellanåt  


Varit med goda vänner ikväll. Ätit gott, druckit gott - ett glas vin för första gången på många år. Jag tänker ofta att jag är så glad över mina vänner. Under en längre period när jag var i sämre skick, kände jag ofta att det mest var jobbigt att vara kring mina vänner. Jag fick en känsla av att de skulle suga ur mig den sista kraften jag hade för att kunna stå på två ben. Ja, visst är det tokigt - men för mig var det verkligt! Började så smått att tänka vilka vänner jag verkligen ville ha kvar i mitt liv - ja rent ut sagt rensa i min bekantskapskrets. Kanske inte för den skull avsluta vänskapen helt, men kanske mer gå över till någon slags...bekantskap... Jag har lärt mig att om jag ska må bra, då måste jag omge mig med människor som får mig att må bra! Det behöver inte vara att jag ska få en massa, utan relationer då vi ger kärlek, omtanke, tid, uppskattning till varandra - åt båda håll! Har sen jag flyttade hit fått sååååå många nya och fina vänner! Känner mig så jäkla glad och tacksam för detta - det är så oerhört spännande att få lära känna nya människor igen. För mig finns det nog mycket plats i hjärtat för både gamla och nya vänner. Och det härligaste är - jag kan verkligen njuta av vara med mina vänner igen!  


Nu är det faktiskt dags att krypa ner i min sköna säng. Jag vill också takkkka livet, som gett mig så myyycket! Natti  på er alla nattugglor, och till er som sover säger jag tyst dröm sött....



Ovido - Quiz & Flashcards