Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Söndag kväll

Av Jenny - 20 november 2011 19:37

och om jag summerar helgen har den varit riktigt bra. Igår städade vi hela lägenheten - det behövdes kan jag säga er! Och så underbart det är när det väl är klart, luktar gott och lite tända ljus och rökelse på det, mmmm.... På eftermiddagen dök vänner upp för att hämta sonen, vi fikade först - en kaka som bakats av personen som skulle åka iväg med dem. Både han och jag var SÅ stolta  


Kvällen blev lugn och skön, en film och sen i säng. Dottern somnade sent vilket innebar att så mycket egentid fick vi varken för varandra eller själva. Men - det innebar att dottern istället tog sovmorgon, fick en chock när jag vaknade och såg tiden - 09.50!!   Hej och hå, bara rusa upp och dra iväg med dottern. För jag hade faktiskt fixat en överraskning till Bosse - en eftermiddag för oss själva! Så iväg med dottern, "skola" in hennes hos barnvakten och sen hem igen. Gissa om gubben blev förvånad då jag kom hem själv  Blev hämtmat och en film - SÅ skönt att inte bli avbruten hela tiden, kunna prata utan att höra mamma eller pappa hela tiden. Missförstå mig inte, jag älskar mina barn ÖVER ALLT ANNAT! Men för att jag ska fortsätta med det behöver jag lite egen tid ibland  


Idag är det tungt, inte inuti utan i kroppen. Det gör ont överallts, det bultar i alla leder. Men jag är tacksam för helgen, väldigt mycket. Ta hand om er vänner!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards