Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Låter väl inte klokt men jag firar

Av Jenny - 11 november 2010 11:47

att jag städat idag! Inte bara att det luktar gott och inte

dammråttorna anfaller längre. Nej, det här är en milstolpe

i mitt liv. Det är första gången på 3 år som jag frivilligt

tagit fram dammsugaren och moppen!! Ingen som bett mig

eller för att någon ska komma för att hälsa på. Bara för att

jag kände för det.


Det är svårt att känna igen mig själv. För snart 5 år sedan

var jag superkvinnan som klarade allt. Tog hand om barn och

make, städade och lagade mat, tvättade - ja, det mesta helt

själv. Jag fick i nerverna om jag såg ett dammkorn någonstans,

eller om det var pappershögar där det inte skulle.


Sen blev jag sjuk.


Plötsligt släppte jag allt, förutom att vara mamma. Jag

slutade nästan helt att bry mig om hemmet. Städade när

det verkligen inte gick längre, och självklart lagade jag ju

mat till sonen. Men i övrigt, nej. Jag var helt död, på

många olika sätt.


Men vet ni, jag börjar vakna till liv igen. Jag tar det sakta,

men på stadiga ben - för första gången på snart 5 år!!


Jag känner mig lugn och tillfreds med mitt liv

och det är så obeskrivligt skönt!


  


 
 
Ingen bild

johanna

11 november 2010 12:21

Va kul för dig gumman. Blir så glad för din skull. Själv mår jag sämre igen, men det går ju över som det alltid gör. Vill oxå hitta MIF själv igen.

 
Ingen bild

Maria L

11 november 2010 12:44

Vad härligt Jenny, jag hejjar på dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards