Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Jag har fått smaka på det goda livet

Av Jenny - 8 september 2010 11:03

eller det "normala" livet kanske man kan säga....

Jag har känt mig som JENNY - hon jag inte sett

på flera år. När jag valsat mellan uppåttjacksfyllda

perioder gentemot djävulssvarta nedgångar. Det

är svårt att hitta sig själv då, att liksom börja reda

i det som är och få ordning på livet igen. Men så

kände jag att något hände, då i början av sommaren.

Mina tankar blev klarare, jag kunde fokusera på en

sak i taget. Och jag stod med förvånad min och nästan

handfallen till en början, innan jag började greppa

läget och - LEVA.


Det har hållit i sig, länge nu. Jag har knappt våga

tro på att det faktiskt är sant, men till slut började

jag släppa ner garden, våga så smått släppa in folk

i mitt liv igen. Ge av den kärlek jag bär inom mig,

den styrka jag gärna delar med mig av - då det finns

över. Och känslan av välbehag bara infinner sig. Jag

njuter av mina barn, jag njuter av min man, jag

njuter av mitt LIV.


Den 14:e, alltså nästa tisdag är det dags för möte med

Försäkringskassan. Det är nästan så mina fingrar darrar

när de möter tangentbordet, jag är både nyfiken och

glad - samtidigt som jag är svinrädd och orolig, inför

mötet. Min kurator - den bästa - ska följa med som stöd.

Jag vet inte om det är detta mötet som påverkar eller

om jag bara har en svacka. Sen igår är jag slut, orkeslös

och lite avstängd. Känner mig irriterad och orolig som

tusan. Jag är dock såååå tacksam att jag får sova!

Önskar dock att mina många timmars sömn kunde göra

mig lite piggare på dagen...


Var med mig

Tänk på mig

Finns för mig

Jag behöver

DIG


Tack för att ni finns och vill läsa mina tankar!

  

 
 
Ingen bild

Carina

8 september 2010 11:21

Finns alltid där gumman för dig!!!! Så skönt att höra och läsa att du mår bättre!!! :)))))) Vi ska fylla på med sånt på fredag! :)))
Varma kramar Älskar dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards