Alla inlägg den 4 april 2010

Av Jenny - 4 april 2010 21:33

Sitter och ser på Dokument utifrån som visats ikväll. De tar upp om barnaga. Något håller på att hända i samhället, det är som att det börjar bli mer accepterat (!!) och försvarbart att SLÅ barn!! Straff till de vuxna som slagit barn - vare sig det är förälder, lärare, utomstående - minskar kraftigt. Det man pratar om är, dagens ungdom visar ingen respekt för oss vuxna.


Men då undrar jag - VEM är det som uppfostrat och uppfostrar dessa barn??!!


Att lära sig visa respekt, empati och varsamhet både gällande ord och handling - det är ju något som VI vuxna ska lära dem!!??


Vi ska stå på barnens sida. Det är de som är viktigast, så är det bara. Och ärligt talat, vad visar man för respekt genom att gå till fysisk handling för att man blir provocerad? Pinsamt och förbannat illa!


Det gör ont i min själ när jag hör om dessa barn som far illa, med ett slag av en vuxen, av flera slag, misshandel - både fysisk och psykisk. För mig är det fullkomligt O-F-A-T-T-B-A-R-T att man kan göra på det här sättet, och än värre är dessa människor som ger credit till monstrena!!!


Jag är lugnare nu. Har fått skriva av mig. Men det gör ont, och smärtan blir bara större om jag inget kan göra. Jag måste göra något för dessa barn.Om jag bara kunde komma på


VAD!?


Ovido - Quiz & Flashcards