Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Mässa + ångest = mera ångest

Av Jenny - 25 oktober 2009 21:38


Åkte på en tripp med sambo och dotter idag. Skulle ha en egen dag och

gå på mässa i Norrköping. Mådde risigt redan innan, men vet hur bra

jag brukar må när jag väl tar mig ut. Sen får jag ju umgås med 2 av

de 3 personer jag älskar mest i hela världen!


Kom dit och kände hur ångestklumpen boxade runt i magen. Andades

och tittade in i min dotters underbara ögon, till henne har jag JÄMT

ett leende - som kommer från hjärtat. Tog av mig jackan och gav mig

in i matchen.


Snabbt kastade sig en kvinna fram som undrade om jag hört talas om

deras tandhälsa. Fick ett mumlande svar av mig och jag drog mig snabbt

vidare. Folk överallt (andas andas andas).... Nästa människa som frågar

om jag vet hur otroligt bra det är med ansiktsakupunktur. "Här, ta en

broschyr, ta en till, ta tre!" (Varför inte 50, 83, 111...)


Greppet kring vagnen hårdnar, kallsvetten bryter fram, jag börjar känna

mig som ett djur i bur. Vill inte skämma ut mig, Bosse, skrämma Flisan.

Försöker hitta mitt inre lugn och tänka på något annat. Drar mig mot

blommorna, hoppas på att jag där ska hitta den andningspaus jag nu

så väl behöver. "SKAAAA det inte vara några vårlökar. Snart skiner solen

på oss igen, och tänk att få se de härliga färgerna skina i rabatterna!"


Helvetes jävla fan


Jag vill vara normal. Jag vill vara tråkig. En fucking jävla Svensson som

bara går och funderar vad som matchar med vad i det IKEA-möblerade hemmet.

Några avsteg dock med krukor, sängar och mattor från JYSK!!


Men icke. Detta är det liv jag en gång valt. Innan jag kom till denna jord.

Av någon anledning, gjorde jag detta val. Försöker hålla mig något så

när vid vett och sans - men nu är jag slut för idag. Nu är det dags att

krypa till kojs och nanna kudden. Ångestens efterdyningar har gjort mig

matt och det värker i kroppen.


Men vet ni vad, min son kom idag. Nu är han här en hel vecka!

Jag firar

Familjen är samlad



 
 
Ingen bild

malinp

26 oktober 2009 18:33

nja en mässa kan var stressande för vem som helst, inget jag självmant väljer... Kankske en tur till ett skogscafé med en brasa hade varit bättre? men de är väl inte lätta att finna?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards