Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Jenny - 30 maj 2009 21:56

 Läser om 20-åringen här i Linkan som huggit ihjäl en småbarnsmamma. Han har varit hög på tabletter som klassas som narkotika. Stuckit hemifrån efter ett bråk med flickvännen- hotat om att ta sitt eget liv. Sedan sticker han ner en mamma som cyklar genom området - med en barnsadel på pakethållaren.


Jag ryser när jag läser. Inser att detta hade kunnat hända precis vem som helst. Hon fanns där, just då - och av någon anledning hände det henne. Hon pratade med sin man i telefon när det hände, hon skrek till honom att "nu dör jag".  Fy fan... Vad händer i vårt samhälle egentligen? Så klart återkommer det som hände i Linköping för några år sedan, dubbelmordet.


En 8-åring på väg till skolan. Av någon anledning blir han attackerad, nedstucken. En kvinna som ser detta, kastar sig in i tumultet - och blir själv dödad. Vidrigt, obeskrivligt vidrigt att ge sig på ett barn på det sättet!!


Jag undrar...vad kommer hända sen...vad blir nästa grej jag kommer läsa om i tidningen. Nästa sak jag kommer gråta och förbanna mig över. Det är ett sjukt samhälle vi lever i - och det verkar inte bli bättre.


Jo då, kalla mig bitterfi*** om du vill - tror du jag bryr mig?




Ovido - Quiz & Flashcards