Direktlänk till inlägg 30 september 2008

En trygg grund

Av Jenny - 30 september 2008 22:22


I just detta fall, inte i allmänhet - gällande trygg grund som jag skrev om i mitt inlägg i går kväll. Tessanprinsessan (ja, för mig är du inte bara prinsessa - du är the queen...) ville att jag skulle definiera det. *grubbel* Ja, som sagt - just i detta fall - vad jag menar med det. Någon som är trygg i sitt yrkesval, som psykolog/terapeut/samtalskontakt. Som vet var de kan sätta fingret på, vad som är felet. Någon som hör mina ord, utan att sätta in sina egna känslor i det jag säger. Ett exempel, så hoppas jag det blir klarare. Jag berättar om min barndom, hur min mamma aldrig lät mig synas eller höras, som sakta men säkert lärde mig att kväva mina känslor inombords. Då vill jag inte höra om att den jag pratar med förstår, eftersom de själva haft en dålig relation till sin mor... Jag vill att mina ord och känslor ska bli bekräftade av den andra. Utan att jag ska fundera på om de verkligen hört mig, eller bara väver in sina egna känslor... Varför jag vill ha någon utbildad, är för att jag är rädd för att en vän/familjemedlem har svårt att säga nej - eller tröttnar på mitt "tjat" och inte vågar säga att de inte orkar mer. Även rädd för att höra de orden, för då blir jag ensam - igen. Vet inte om det var tydligt nog, men jag hoppas på det... Tessis, tack för att du läser.


Bebiskoll idag. Den lill* rackaren ville inte vara med på bild. Låg med ryggen mot hela tiden! Så det gick inte ens att få en ordentlig bild...trist. Men hjärtat slog, ryggen är så rak som den ska vara, och alla kärl fungerar som de ska. Har ändå svårt att förstå...snart kommer hon/han, och ska jag verkligen bli mamma - igen....


Tom i huvudet, vill sova - men gruvar mig för den ensamma sängen. Vill så gärna åka bort ett tag, släppa alla måsten. Om jag ändå hade pengar, då vet jag var jag skulle åka - till The queen. För jag saknar dig så in åt helvete. Vi bor i samma land, men ibland känns det som det är 1000 mil emellan. Love ya!


Bye for now....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards