Alla inlägg under december 2008

Av Jenny - 19 december 2008 10:43


och jag hoppades jag skulle klara mig från ett 

besök

från "dig" innan bebis kommit....


Fan

vad

jag 

hatar

"DIG"



Av Jenny - 18 december 2008 16:29


så känner jag en så enorm längtan efter vår, sommar, sol, värme...

Det är då bebis är hos oss, det är då jag kan röra mig igen, det är

då vi får vara tillsammans alla fyra under lata sommardagar...


Mmmm...se träden knoppas och slå ut

blommorna växer i rabatterna och doftar...


Längtar

längtar

längtar




Av Jenny - 18 december 2008 16:16


De har äntligen kommit - jag firar!!


I övrigt - trött trött trött, ont ont ont

Så är läget idag...



Av Jenny - 17 december 2008 12:20


Nu har biljetterna släppts - och jag inser att jag inte kan gå i år heller! 

Galan är 2/2, och även om bebis inte kommit ännu kan jag inte sitta

så länge på en stol. Ååååh, vill ju se min "älskling" Andreas Lundstedt!!

Suck och snyft...hoppas bara den visas på tv så jag får njuta av det

från tv-soffan...


Läckerbiten där, lyckos den grabb som får vakna vid hans sida

varje morgon...även om jag inte skulle byta ut min läckerbit

här hemma....*s*...



Av Jenny - 17 december 2008 11:17


sa du att du var hungrig och åt mycket

du var trött och somnade tidigt

jag kände att din kropp var avslappnad

och du pratade med mig...


Jag känner mig tacksam



Av Jenny - 15 december 2008 14:07

 

I want you to know, that I'm happy for you
I wish nothing but the best for you both
An older version of me
Is she perverted like me
Would she go down on you in a theatre
Does she speak eloquently
And would she have your baby
I'm sure she'd make a really excellent mother

'cause the love that you gave that we made wasn't able
To make it enough for you to be open wide, no
And every time you speak her name
Does she know how you told me you'd hold me
Until you died, till you died
But you're still alive

And I'm here to remind you
Of the mess you left when you went away
It's not fair to deny me
Of the cross I bear that you gave to me
You, you, you oughta know

You seem very well, things look peaceful
I'm not quite as well, I thought you should know
Did you forget about me Mr. Duplicity
I hate to bug you in the middle of dinner
It was a slap in the face how quickly I was replaced
Are you thinking of me when you fuck her?

'cause the love that you gave that we made wasn't able
To make it enough for you to be open wide, no
And every time you speak her name
Does she know how you told me you'd hold me
Until you died, til you died
But you're still alive

And I'm here to remind you
Of the mess you left when you went away
It's not fair to deny me
Of the cross I bear that you gave to me
You, you, you oughta know

'cause the joke that you laid on the bed that was me
And I'm not gonna fade
As soon as you close your eyes and you know it
And every time I scratch my nails down someone else's back
I hope you feel it...well can you feel it

Well, I'm here to remind you
Of the mess you left when you went away
It's not fair to deny me
Of the cross I bear that you gave to me
You, you, you oughta know
 



Av Jenny - 15 december 2008 13:34


än denna ständiga klagan på livet.

Men jag är så trött på att kämpa för

att hålla i hop vardagen - att bita

ihop för att klara av att vara mamma,

sambo, vän, dotter - Jenny.


Livet måste ju ha en annan mening

jag önskar bara jag kunde få se det

lite tydligare. Lyckan som finns i 

livet, istället för denna ständiga

oro, längtan efter nåt annat, trötthet

av all skit som släpas in i vårt liv. 


Tänk att bara få vara. Vara med

vänner, skratta, gråta, prata,

vara tysta, se det vackra i allt.


Jag längtar så... efter något annat...



Av Jenny - 13 december 2008 15:49


hör jag i din röst

kan nästan känna av

den där klumpen

i ditt bröst


Det gör så ont att se dig

jag vill göra allt allt allt

bara för att se att du ler

igen mot mig


Livet är en kamp

det är ditt mantra

Och det blir nog så

när man intalat sig det

länge nog


Jag kan inte hjälpa dig

bara finnas vid din sida

Och kämpa mot det stora svarta

som får både dig och mig

att lida


Vill skrika åt dig

kämpa

slå emot

men jag ser hur hela du

bara kryper ner

och blundar

vill inte se

vill inte vara med


Jag älskar dig

och hoppas att vår kärlek

klarar det här



Ovido - Quiz & Flashcards