Alla inlägg den 17 november 2009

Av Jenny - 17 november 2009 20:36


I morgon ska jag på min första (förhoppningsvis inte sista!) spökvandring på Löfsta slott.

Har länge velat gå, men pga att ingen har kunnat åka - brist på körkort och/eller bil - så

har det inte blivit av. Känner mig - fånigt nog - nervös. Men ser otroligt mycket fram mot

det!! Vare sig jag ser något eller inte kommer det vara häftigt att få vara med... Tur

Carina är med och kan hålla mig i handen! ;D


I övrigt mår jag skit. Mailade till min läkare igår men har inte fått något svar. Har inte

förväntat mig att de ska slänga sig på telefonen heller, men jag skulle gärna vilja köra

igång med ect:n nu, så kanske jag mår bättre till morsan kommer till jul. För gudarna

ska veta att jag behöver energin till dess...


Min kära mor ringde mig förresten idag. Drog igång med sina problem på jobbet, jag

lyssnade i 25 minuter. Då tänkte hon lägga på. Hon hade ju fått tömma sitt. Och inte

en enda fråga

om hur jag mår. Egentligen borde jag inte bli förvånad. Men hon vet att jag mår råtta

nu. En enda liten fråga, till sin dotter, är det för mycket begärt?


Vet ni. Jag är så evinnerligt trött på människor i min omgivning som suger min energi.

Jag är lika less på att jag hela tiden låter de göra det, och inte säger ifrån. Jag finns

så gärna för min omgivning. Jag trivs med att vara en lyssnare. Men när det tar på min

egen energi, då önskar jag att jag kunde säga stopp. För de som tar min energi -

bl a min kära mor - verkar aldrig komma till den insikten, att jag inte orkar hur mycket

som helst.


Nu ska jag gå och rå om mig själv. Njuta av min goda bok, och se fram mot spökbesöket

i morgon. Carina, nu får du ta hand om lillasyster när hon ska besöka andarna! :D



Ovido - Quiz & Flashcards