Alla inlägg den 23 november 2009

Av Jenny - 23 november 2009 22:07

Jag trodde verkligen inte att folk fortfarande var så homofoba.

Att de verkligen tycker det är så äckligt med par av samma kön

som kysser eller rör kärleksfullt vid varandra. Nu när jag börjat

röra mig bland andra människor, människor jag inte riktigt valt

själv att umgås med som jag gjort med de vänner jag har, det

är då jag inser hur folk ser ner på varandra. Hur man hela tiden

jämför sig själv och andra, hur man ser ner på det som är svårt

att ibland förstå....


Kan dock inte påstå att kärlek kan vara så svårt att förstå, men

uppenbarligen är det så för en del människor. Och det kan jag

respektera. Kanske inte alltid acceptera, men respektera...


Nåja. Vad ska jag säga. Jag tycker om kärlek som får människor

att må bra, jag tycker om att umgås med udda människor. Och

det får ju stå för mig. Dock hoppas jag att detta med kärlek

mellan två män och två kvinnor förr och inte senare, ska både

accepteras och respekteras i vårt sänhälle. Finns så mycket annat

att reta sig på...


Eller vad säger du?


Ovido - Quiz & Flashcards