Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Och här var det tyst....

Av Jenny - 12 mars 2010 07:27

men just nu är det så mycket som händer irl, så bloggen har fått läggas åt sidan ett tag. Den största förändringen är att nu har Bosse börjat jobba. Hurra på många sätt, framförallt för den ekonomiska delen. Tufft på andra sätt, för nu är jag ensam med Flisan - och det är inte det lättaste. Gick från deltidsarbete till heltid på en dag! Jag känner ofta att jag egentligen inte orkar, men vill försöka ändå - vill så gärna att det här ska gå vägen. Vill ju mest av allt vara hemma med dottern så länge som möjligt, men sjukdomen och ensamheten går inte riktigt ihop. Nu har vi i alla fall bestämt att vi ska försöka ordna en barnvakt en gång i veckan. Har vänner som jag vet vill hjälpa till, men samtidigt har de nog med sitt. Inte bara vardagslivet, utan även de har drabbats av sjukdom på olika sätt.


Flisan har börjat gå! Hur häftigt som helst. Även om jag vet att nu börjar jakten på den vilda bebin, så är det så härligt att se hur hon tultar runt och försöker fånga balansen hela tiden. Lilla älskade barn, du anar inte hur mycket jag värderar tiden med dig!!


Har kommit på en affärsidé. En idé som jag faktiskt tror skulle kunna funka. Dock är den lite för stor för att bara jag och Bosse skulle kunna fixa det. Har vänner här med kunskaper som skulle vara perfekt för denna idé, men då kommer nästa sak - som alltid kommer vara den största - hur ska det finansieras??? Det får ligga och gro ett tag, så får vi se vad som händer... Hoppas bara ingen kommer före mig!


LIte uppdatering från det som är min vardag just nu. Sjukdomen finns där, den är ständigt och flåsar mig i nacken. Men just nu väljer jag att inte titta bakåt, utan ta mig framåt med det svarta fastbitet på min rygg. För så är mitt liv, och så kommer det alltid att vara. Det är vad jag måste acceptera.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards