Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Lugnet sänker sig över oss

Av Jenny - 31 mars 2010 20:32

och äntligen är det vuxentid som gäller. De senaste veckorna innebär vuxentid att halvsova i soffan efter att ha plockat undan nappar, leksaker och diskat undan efter middagen. Tvätt och städ har vi lagt till helgerna, och på många sätt är det en usel idé. Men vi måste ju göra på det sätt som funkar för oss. Just nu är det på det här viset som är bäst.


Trötta är vi båda. Som alla "småbarnsföräldrar". Flisan vaknar fortfarande på nätterna, men somnar om lika fort. Dock kan jag säga att i detta skede skulle jag kunna ge min högra hand för några dagar med hel natts sömn - det är länge sen nu. Min högra hand, jag är vänsterhänt.


Har fortfarande vansinnigt svårt att ta mig ut på dagarna. Nu har det också blivit för att dottern valt att sova på en tid då det är aktiviteter att gå på. Men vissa dagar är det jag. Jag som inte klarar stressa, jag som drar mig för att behöva prata med folk, jag som hellre vill vara hemma. Trist som bara den. Och det dåliga samvetet ringde för länge sen på dörren och krävde inträde. Jag min idiot lät henne komma in. Det måste vara en hon, jag känner det på mig.


Är trött på mina suckar och djupa, mörka tankar.

Jag saknar mitt skratt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards