Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Ska inte vi föräldrar stötta varandra?

Av Jenny - 13 mars 2009 18:17


Har av någon idiotisk anledning gått med i snacket på Libero. Gjorde det för länge sen, i mitten av graviditeten någon gång. Nu när det kommer ganska många frågor efter förlossning, ny tillvaro med två barn och annat smått och gott - då hade jag mer än gärna vänt mig till mina "medmammor" för stöttning. Men till min frustration (nej, tyvärr inte förvåning) så kastar man en massa SKIT på varandra i forumet! Kommer med åsikter som inte har med saken att göra, trycker ner någon som redan mår dåligt - jag blir verkligen URFÖRBANNAD på sån skit!! Bara för att du har blivit mamma (ja, tyvärr är det oftast morsor som är på varandra) så innebär det INTE att du är expert på ämnet!! Du är expert på dina barn - inte andras. För att något fungerar i din vardag, innebär det inte att det är något som passar i min eller andras! *morr* Om någon ber om hjälp - fråga vad du kan bidra med -inte vad du anser är det bästa...


Nå, har i alla fall insett att de där siterna inte är min grej...



 
 
Ingen bild

malinp

16 mars 2009 19:53

Kom ihåg att vi träffades på nån sådan site, men inte hette den väl libero? Nåja, tiderna har väl förändrats och kanske färgar det av sig även på libero? Tacka vet jag blöjorna på lidl, de var billigare och funkade på Anton! Jag kan rekommendera en tidning som heter Aktiva skolföräldrar, kanske lite väl hurtig ibland men den tar upp viktiga saker, dock inget om bebisar i denna tidning...

 
Ingen bild

Cissi

18 mars 2009 12:04

har nog aldrig kollat på liberos sida, men väl familjelivs. Där finns en hel del att läsa, men visst får man sålla lite.. det ska ju finnas plats för alla tankar o funderingar o råd o tips. Men själv har jag mest varit inne när jag grubblat över ngt.. men har valt själv vad jag vill läsa o vad som ger mig ngt. Hoppas ni mår bra allihopa. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 maj 2012 14:06

dags att ta ett steg tillbaka. Fundera på om/vad jag ska lära mig av det som bidrog till senaste depressionen. Så länge som det höll (har hållit) i sig, har jag nog inte varit med om sedan jag blev sjuk. Stress - funkar inte, jobba - funkar relativt ...

Av Jenny - 4 mars 2012 17:05

Vill inte vill inte vill inte... Stretat emot med näbbar och klor, vill inte in i det tunga svarta sörjiga! Det har varit bra SÅ länge nu - jag har verkligen älskat att gå till mitt jobb, vara med mina barn, med gubben. Så kommer det en känsla, n...

Av Jenny - 21 februari 2012 20:04

Skrev ett långt inlägg, som inte hamnade på FB. Så vi försöker igen!   ...

Av Jenny - 21 februari 2012 19:45

Så är de igång igen, mina små hjärnceller. Små - men o så många... Ännu en gång kan jag konstatera att jag är på väg att köra på för fort, och har hastigt fått dra i handbromsen. Denna gång kändes det ganska tidigt att något var på g, men jag v...

Av Jenny - 14 februari 2012 19:15

Livet är lite tyngre idag. Trött så jag somnar sittandes i soffan. Tror ändå det blir bättre...    ...

Ovido - Quiz & Flashcards