Alla inlägg den 6 november 2008

Av Jenny - 6 november 2008 14:14


Härligt att kunna tänka så många tankar, utan att känna mig helt matt efteråt. Kunna skratta trots att jag berättar om tunga saker, det är underbart! Mötte min nyfunna vän på stan idag. Blir gladare och gladare varje gång vi ses, vi blandar skratt med allvar - i en salig kompott. Och BÅDA pratar samt lyssnar, det är inte en ständig monolog från den ena (ofta den andras..) eller ett ständigt hummande och nickande från den andra (som brukar vara jag). Jag känner stor tacksamhet över att ha fått dig till vän stumpegumpan! Önskar bara det vore närmare mellan oss, men det finnes väl någon mening där med...  :)


Saknar musiken i mitt liv just nu, det blir sällan något med den längre. Kören har jag lagt på hyllan, varför vet jag inte riktigt. Eller jo, jag vet. Gruvsamheten att stå och sjunga inför folk blir för stor, även om vi är en grupp som sjunger tillsammans. Vill inte att folk tittar på mig, vill inte hamna i fokus. Och jag vill inte ses som en svikare som aldrig ställer upp på gudstjänsterna, så därför har jag valt bort den. Önskar jag gjorde mina val på ett annorlunda sätt, men så är det nu. Får se hur det blir till våren...


Bebis sparkar och sparkar. Igår började h*n med något nytt, bonka på kissblåsan. Kved till mitt i ett telefonsamtal, trodde först jag kände fel. Men nädå, det var en riktig känsla och snabbt fick jag ta mig till toaletten! Skönt ändå att känna den lill* ! Var bebisfeber på Wayne´s idag, 4 småttingar - allt mellan splitternya underverk till 7 veckors småliv - och jag bara njöt. Finfinfina är de allihopa, och jag längtar efter min skrikiga, spyiga, bajsiga bebis! :D Åh, vad jag ska lukta på dig varje sekund första veckan, sen ska jag nog sova lite också...


Bosse, löööv ja!



Ovido - Quiz & Flashcards