Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Jenny - 8 oktober 2008 15:19


Har varit till min läkare. Han frågade vad jag ville, jag säger att jag önskar få tillbaka litium. Han så gott som vägrar, säger att det ger de bara i extrema fall. Så jag fick välja - ect (elchocker) eller ytterligare en medicin. 


Vad tror du jag valde?


"But we're never gonna survive unless...
We get a little crazy.
No we're never gonna survive unless...
We are a little...
Crazy..."




Av Jenny - 8 oktober 2008 12:30


Som jag redan skrivit så är jag sjukskriven på heltid av läkare, men enligt Försäkringskassan anses jag ändå kunna jobba 25%. Har fått erbjudande av Fk att få träffa en handläggare på Arbetsförmedlingen som ska hjälpa mig i att komma ut i arbete. När jag kommer till Af, för en vanlig inskrivning, får jag veta - för att få den hjälpen måste du vara sjukskriven på 100%. Det är jag ju, men bara "godkänd" på 75%.... och hon betonade att det är vääääldigt svårt att få den hjälpen ändå.....


Okej, andas - ta det lugnt, det här ska nog kunna lösa sig ändå. Paniken flåsar mig i nacken, men jag skruvar på mig och låtsas att jag inte känner hur den kommer med sina långa äckliga fingrar och vill vrida om mitt inre. 


Så, jag skickar in alla papper som jag ska - för att kanske få ut någon slant för de här 25% jag behöver jobba. Jo just det, om jag inte nämnt det - jag måste vara inskriven på Af för att få ut någon som helst ersättning av Fk. Märkligt, för jag förstår inte tanken - ska jag inte få välja själv hur jag vill göra med mitt liv? Okej, tillbaka till det att jag skickat in papprena. 


Så, idag fick jag äntligen svar från A-kassan, det har bara tagit 4 veckor. Där står följande "Innan vi på a-kassan kan handlägga ditt ärende, måste all ersättning som du skall ha ut genom Försäkringskassan betalas ut".


Andas in, andas ut....svälj gråten och hysterin, fortsätt mota bort herr Äckel, även kallad mr Panik. Andas....andas....andas....


Okej, så för att få ut några pengar från a-kassan - som jag för den delen betalat en JÄVLA massa pengar till från det jag var 17 år - så måste jag först få ut all ersättning från Försäkringskassan. Jag frågar mig igen VARFÖR!?! Vad har a-kassans ersättning att göra med Försäkringskassans att göra, och varför ska jag inte få ut någon ersättning från Försäkringskassan om jag inte är inskriven på Arbetsförmedlingen?!?


Det kommer en massa krav på mig, men jag får inget! Jag får det inte att gå ihop....jag fattar bara inte. Gode gud, giv mig styrka.



Ovido - Quiz & Flashcards